Tipuri de role pentru construcții

Rolele https://machineryline.ro/-/cilindri-compactori–c2439 pentru construcția de drumuri sunt un tip de utilaje cu destinație specială concepute pentru a compacta stratul suport și pavajul de asfalt în timpul construcției de drumuri. Acestea sunt utilizate pe scară largă în construcții urbane, de aerodromuri, industriale, feroviare și rutiere. Fiabilitatea și durabilitatea generală a pavajului, rezistența sa și rezistența la uzură depind de calitatea acestor lucrări. Acesta este motivul pentru care alegerea acestui echipament este abordată cât mai cuprinzător și cuprinzător posibil. Și aici este foarte important să fiți bine familiarizați cu varietatea de modificări ale rolelor rutiere oferite de producătorii moderni. Să ne oprim asupra acestui punct mai în detaliu.

Principalele clasificări ale rolelor rutiere

Tipuri de role rutiere în funcție de greutate și dimensiuni

  • Ușoare, de până la 6 tone. În acest caz, sarcina distribuită va fi mai mică de 40 kN/m.
  • Medie, până la 10 tone, cu o sarcină de 40 până la 60 kN/m. 
  • Greu – greutate de peste 10 tone, sarcină de peste 60 kN/m.

 Tipuri de role rutiere în funcție de tipul de element de lucru

  • Netedă. Acestea sunt role metalice late cu o suprafață netedă. Scopul lor este de a compacta partea superioară a asfaltului sau a pavajului de beton.
  • Role cu came. Aici, rolele au proeminențe mici care, atunci când sunt rotite, pătrund în straturile superioare ale solului, zdrobind bulgării prezenți acolo și amestecând ușor materialul vrac. Acestea asigură o compactare de înaltă calitate a solului, nisipului și a altor terasamente libere de până la 30 cm înălțime.
  • Role cu plăci. Pantofii speciali sunt montați suplimentar pe marginea acestor role prin intermediul unei articulații. Acestea sunt utilizate pentru a asigura așezarea și compactarea solului strat cu strat în terasamente.
  • Role cu zăbrele. Suprafața este echipată cu grilaje metalice care strivesc bulgării mari de pământ în timpul rotirii arborelui, contribuind astfel la o mai bună compactare a stratului.
  • Cu nervuri. Aici, pe role sunt instalate nervuri suplimentare pentru a asigura așezarea solului strat cu strat. Acesta este un fel de analog al modelelor cu plăci.
  • Role pneumatice. Role netede sub formă de anvelope pneumatice asamblate într-o singură unitate. Acestea sunt, de asemenea, utilizate pentru compactarea betonului asfaltic. Cu toate acestea, există o distanță mică între anvelopele individuale, ceea ce duce la o cusătură subțire necompactată pe suprafața drumului. Problema este eliminată prin instalarea a două rânduri de role cu o dispunere asimetrică pe o singură mașină.

 Tipuri de role rutiere în funcție de modul în care acționează asupra suprafeței care urmează să fie compactată

  1. Statice. Acestea asigură compactarea materialelor prin propria lor greutate. Astfel de mașini vor fi grele pentru instalarea suplimentară de structuri speciale din beton sau metal. Sunt utilizate acolo unde este necesar să se minimizeze efectul vibrațiilor asupra suprafeței: pasaje superioare, pasaje superioare, pavaje în zone rezidențiale etc.
  2. Vibrații. Sunt utilizate pe scară largă pentru pavarea autostrăzilor, drumurilor și pavajelor aerodromurilor. Aici, acțiunea de vibrație generată de excitatorul de vibrații se adaugă la greutatea cilindrului. Aceasta asigură un impact sporit asupra suprafeței, permițându-vă să atingeți parametrii de compactare necesari de 1,5-2 ori mai repede decât modelele statice.
Împărtășește-ți dragostea